juridiskservicecenter.dk

Ansvarsforsikret køberrådgivning & berigtigelse | Freelance sagsbehandling

Ring eller send en e-mail via kontaktformularen for et uforpligtende tilbud!
📞 27 51 61 15

Sådan foregår det

Hvordan foregår køberrådgivning og berigtigelse?

Nu har du fundet drømmeboligen. Derfor har du brug for noget køberrådgivning, samt en der kan hjælpe med berigtigelse af handlen.

Det vil i praksis sige, en der kan sikre, at handlen kommer på plads, efter at du har modtaget din køberrådgivning. Sælger skal have sine penge, og køber skal have sin ejendomsret (sit digitale skøde). Parterne skal muligvis også have udarbejdet en refusionsopgørelse, og det er her i alle disse faser af en ejendomshandel, at Juridisk Servicecenter kommer ind i billedet.

Når ejendomsmægleren laver skødet

I nogle tilfælde er det aftalt på forhånd, at den sælgende ejendomsmægler står for selve berigtigelsen. Dette kaldes en “sælgerberigtigelse” eller et “sælgerskøde”. I det tilfælde, får du kun brug for Juridisk Servicecenter til rådgivningen. Rådgivningen består af gennemgang af alle ejendommens dokumenter, fremsendelse af eventuelle forbehold til medvirkende mægler/sælger, og herefter opfølgning og tjek af skøde samt refusionsopgørelse. Juridisk Servicecenter følger altså stadig din handel helt til dørs, det er blot den sælgende ejendomsmægler, der udarbejder skøde og refusionsopgørelse.

Når ejendomsmægleren beder om dine oplysninger til købsaftalen, så skal du som noget af det første altid sørge for at sikre dig følgende:

Der skal indsættes bank og rådgiverforbehold (også kendt som advokatforbehold) i købsaftalen. Dette er din gratis fortrydelsesret, der sikrer dine juridiske og finansielle rådgivere nogle dage til at gennemgå aftalen og komme med indsigelser på vegne af dig. Det er typisk på omkring 3-5 hverdage. Denne skal ikke forveksles med den egentlige fortrydelsesret på 6 hverdage. Den er nemlig ikke er gratis, hvorfor man i stedet har rådgiverforbeholdet.

Køberrådgivning

Eksempel på rådgivningsaftale og gældsbrev

Først tager vi sammen en indledende samtale, hvor vi afdækker dine behov. Herefter vil du blive bedt om at underskrive en rådgivningsaftale og fremsende kopi af legitimation (se forretningsbetingelser). På den måde er der ikke nogen tvivl om, hvad vi har aftalt. Du får selvfølgelig en kopi retur med underskrift herfra også.

Du vil også modtage en faktura (vederlag til Juridisk Servicecenter samt evt. tinglysningsafgift til staten). 

Når formalia er på plads, så begynder det egentlige rådgivningsarbejde. Juridisk Servicecenter sørger derefter for at følge dig trygt igennem resten af handlen.